Home » Erik van Loon scoort maximale WK-punten in Italië

Erik van Loon scoort maximale WK-punten in Italië

Na goede proeven en een prima proloog zijn Erik van Loon en Wouter Rosegaar de snelste in de FIA World Cup in de SSV-categorie. Daarmee scoren ze goede punten en maakt Van Loon nog steeds kans op een goede eindklassering in het kampioenschap. Hij is daarnaast de snelste in het Master-klassement.

“We hebben een prima rally gehad,” vertelt Erik. “De proloog begonnen we rustig, daar kun je de rally eigenlijk alleen maar verliezen. Daardoor zaten we gisterenochtend wel even in het stof en daar verloren we best wat tijd mee. Na de neutralisatie besloten we om iets eerder te starten om zo minder last te hebben van die stof, dat leverde wat straftijd op, maar die wonnen we op de proef terug. Dat de snelheid erin zat dat bewezen we op de middagproef, daar waren we de snelste T4 en alles ging goed.”

De rally was niet gemakkelijk. “Onze maximumsnelheid ligt lager dan de rest, dus dat kost altijd tijd. Maar we hebben ons niet gek laten maken en eigenlijk geen fout gemaakt. De Can-Am reed goed, Wouter was foutloos en ik heb lekker gereden. Tijdens de proef vandaag rijden we een lekke band, dat kost een minuut of vijf. Maar we hebben maximale punten gescoord en daarvoor kwamen we. We worden negende algemeen, wat gewoon goed is in dit veld, en de WK-winst in de T4-klasse en Master-klassement is het belangrijkste. Op naar de volgende!”

Kapotte turbo gooit roet in het eten bij Erik van Loon

Erik van Loon maakt zich op voor eerste WK-wedstrijd in Saoedi-Arabië

Sterke prestaties maar tegenslagen in de negende etappe voor Van Loon Racing

Anja, Ben en Jan beginnen sterk in de duinen, Erik en Hein zetten goede prestaties voort